InnosEurope Handelsbetingelser

Indhold

Kontakt oplysninger

InnosEurope Aps
Essen 10
6000 Kolding
TLF: +4528800600
CVR: 25170423

Betaling

InnosEurope Aps modtager online betalinger med Visa/Dankort, Mastercard og ApplePay.
Betalingen vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes, med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Alle beløb på hjemmesiden er ekskl. moms.

Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
– Denmark: Kroner (DKK)
– Udland: Euro (EUR

Sikker betaling
InnosEurope Aps benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol. Det betyder, at din data er sikker og ikke kan læses af udefrakommende. InnosEurope Aps’ egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL-protokol.

Levering

  • Leveringstiden i Danmark for din ordre er 2 – 7 hverdage.
  • InnosEurope Aps afsender varer med PostNord – Erhverv
  • Fragten er 69 kr. pr. pakke. 

Fortrydelsesret

Som forbruger i vores onlineshop har du 14 dages fortrydelsesret. Det betyder, at du kan fortryde dit køb i op til 14 dage efter, at du har modtaget varerne.

Fortrydelsesfristen løber fra det tidspunkt, hvor du får varen i hænde, forudsat du har fået de nødvendige oplysninger. Varen skal altså være blevet afleveret hos dig eller f.eks. hentet på posthuset af dig. Falder fortrydelsesfristens sidste dag i en weekend eller på en helligdag, udløber fristen den førstkommende hverdag. Perioden, inden for hvilken du kan fortryde købet, er hele dage. 

Købet kan ikke fortrydes ved blot at undlade at modtage eller indløse forsendelse, medmindre vi samtidig modtager meddelelse om benyttelse af fortrydelsesretten.

Hvis du ønsker at reklamere over en vare, anbefales det, at du sender en e-mail til lv@innos.dk med nedenstående oplysninger:

Navn
Vejnavn og husnummer
Postnummer og by
Telefonnummer (hvor du kan træffes i dagtimerne)
E-mail

Ordrenummer
Varenummer
Varenavn

Kunden afholder de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne.

Der gives ikke fortrydelsesret på varer, der er købt i vores webshop, da varen er af sådan art, at der iht. dansk lovgivning ikke kan eller bør ydes returret.
Læs mere på forbrugerombudsmandens hjemmeside.

Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.
Dette betyder, at du må prøve varen på samme måde, som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Innos Europe ApS at vurdere varens stand. 

Reklamationsret

Som forbruger på vores webshop har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, hvis der er en mangel ved varen, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationsretten er begrænset af varens naturlige holdbarhed.

Hvis du konstaterer en mangel ved en vare, skal du reklamere til Innos Europe ApS inden for rimelig tid, efter at du har opdaget den. Reklamerer du inden én måneder efter, at du har opdaget manglen, bliver reklamationen altid betragtet som rettidig.

Hvis reklamationen er berettiget, vil Innos Europe ApS refundere rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du ønsker at reklamere over en vare, anbefales det, at du sender en e-mail til lv@innos.dk med nedenstående oplysninger:

  • Navn
  • Vejnavn og husnummer
  • Postnummer og by
  • Telefonnummer (hvor du kan træffes i dagtimerne)
  • E-mail
  • Ordrenummer
  • Varenavn
  • Årsag til returnering ved reklamation.

Det er vigtigt, at du er omhyggelig med at videregive disse informationer til os, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre.
Dine oplysninger er kun registreret i vores kundekartotek.

Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med InnosEurope Aps, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos InnosEurope Aps og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte for InnosEurope Aps har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i InnosEurope Aps er: Jan Søndergaard.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Som registreret hos InnosEurope Aps har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig.

Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i denne forbindelse rettes til marketing@innos.dk.

Cookies

På InnosEuropes hjemmeside anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet. På den måde gøres besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.
Se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://innoseurope.dk/, hvilket betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades m.v. Log-statistikken anvendes kun med det formål at optimere InnosEurope Aps’s hjemmeside. 

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger, når du køber via en PensoPay-betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klagemuligheder

Klager over produkter kan sendes til:

  • Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
    Carl Jacobsens Vej 35
    2500 Valby
    www.forbrug.dk

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform. ec.europa.eu

Ved klage skal vores e-mailadresse angives: marketing@innos.dk samt hjemmesiden, du har købt varen på.